Garantie de returnare bani 100%

Conditii Contractuale Generale

Drepturi si obligatii

Prezentele Conditii Contractuale Generale (în continuare: CCG) contin drepturile si obligatiile Rapcity Hungary Kereskedelmi Szolgáltató Kft (în continuare: Prestator) si Clientului care accesează serviciile de comert electronic prestate de Furnizor prin intermediul site-ului web www.rapcity.ro (în continuare: Client). (Furnizorul si Clientul în continuare împreună: Părti). CCG se aplică la toate tranzactiile si serviciile care au loc prin intermediul website-ului www.rapcity.ro, indiferent dacă sunt executate din Ungaria sau din străinătate, de către Furnizor sau un colaborator al acestuia.

DATELE FURNIZORULUI:

  • Denumirea: Rapcity Hungary Kft

  • Sediul: Ungaria, 8000 Székesfehérvár, Becskereki utca 16.

  • Adresa de corespondentă: Ungaria, 1073 Budapest, Kertész utca 24-28.

  • Serviciul de relatii cu clientii: a se vedea la 1.7

  • Numărul de telefon: +40 31 229 5622

  • Adresa de e-mail: info@rapcity.ro

  • Număr de înregistrare în Registrul Comertului: 07-09-011981

  • Denumirea instantei care a înregistrat societatea: Tribunalul Judetean Fejér, ca oficiu al registrului comertului

  • Cod fiscal: HU13676582

  1. INFORMATII GENERALE, FORMAREA CONTRACTULUI ÎNTRE PĂRTI

1.1. Domeniul de aplicare al prezentelor CCG se extinde asupra tuturor serviciilor de comert electronic care sunt prestate pe teritoriul României prin intermediul magazinului online (în continuare: Magazin Online Rapcity), situat pe site-ul web www.rapcity.ro (în continuare: Site web). Totodată, domeniul de aplicare al prezentelor CCG se extinde si asupra tuturor acelor tranzactii comerciale de pe teritoriul României, care au loc între Părtile specificate în prezentul contract. Achizitionarea din magazinul web rapcity.ro este reglementată de legea CVIII din anul 2001 privind serviciile de comert electronic si anumite aspecte ale serviciilor legate de societatea informatională ("Elkertv.").

1.2. În magazinul web rapcity.ro, achizitionarea poate fi efectuată prin comanda plasată pe cale electronică, în modul specificat în prezentele CCG.

1.3. Majoritatea serviciilor magazinului web rapcity.ro este accesibilă tuturor utilizatorilor, si fără înregistrare. Unele servicii sunt însă conditionate de înregistrare (apoi logare) la care oricine are dreptul, conform celor prevăzute de CCG.

1.4. După plasarea comenzii, contractul poate fi modificat, respectiv reziliat, liber si fără urmări până la executarea lui. Acestea pot fi efectuate telefonic sau prin scrisoare electronică. Contractul încheiat între părti în limba română referitor la achizitionarea mărfii se califică drept contract întocmit în scris, Furnizorul va arhiva si păstra acesta pe o perioadă de 5 ani de la încheiere, fiind accesibil ulterior.

1.5. Limba contractului este limba română.

1.6.  Furnizorul nu se supune prevederilor nici unui cod de conduită.

1.7. Serviciul de relatii cu clientii: Rapcity Hungary Kft.
Locatia biroului de relatii cu clientii: Ungaria, 1073 Budapest, Kertész utca 24-28.
La adresa serviciului de relatii cu clientii nu există posibilitatea consultatiilor personale. Clientul poate lua legătura cu serviciul de relatii cu clientii exclusiv prin email sau telefon.

Serviciul de relatii cu clientii poate fi apelat telefonic: În timpul orarului cu publicul, care poate fi accesat la pagina de mai jos:

Luni-Vineri: 10.30 -19.00
Sâmbătă-Duminică: Închis

Telefon: +40 31 229 5622

Adresă internet:www.rapcity.ro

E-mail:  info@rapcity.ro

  1. ÎNREGISTRARE

2.1. Înregistrarea poate fi efectuată pe Pagina principală, la rubrica Înregistrare a meniului, cu completarea formularului aflat acolo. Este necesară specificarea unei adrese de e-mail valabile si a unei parole alese, respectiv si a datelor de facturare (numele, adresa, numărul de telefon). Modificarea acestora este posibilă si înainte de plasarea comenzilor. Cu înregistrarea pe Site-ul web, Clientul declară că, cunoaste si acceptă conditiile prezentelor CCG si ale Declaratiei privind protectia datelor, respectiv îsi exprimă consimtământul la prelucrările de date specificate în Declaratia privind protectia datelor.

2.2. Furnizorului nu îi revine nici o răspundere pentru întârzierile de livrare, respectiv alte probleme sau erori care provin din date specificate eronat si/sau inexact de către Client. Furnizorul nu răspunde pentru daunele care provin din faptul că Clientul îsi uită parola sau aceasta devine accesibilă unor persoane neautorizate din motive neimputabile Furnizorului. Furnizorul va trata fiecare înregistrare ca pe o persoană separată. Modificarea datelor înregistrate în prealabil este posibilă după logare si după clic pe linkul Setări personale, la rubrica Modificarea datelor cu caracter personal, aceasta va putea avea efect si asupra comenzilor active. Furnizorului nu îi revine nici o răspundere pentru daunele sau erorile provenite din modificarea datelor de înregistrare de către client.

2.3 STERGEREA ÎNREGISTRĂRII

2.3.1. Clientul are dreptul să îsi steargă înregistrarea oricând, printr-un mesaj e-mail transmis către serviciul de relatii cu clientii . După primirea mesajului, Furnizorul este obligat să se îngrijească neîntârziat de stergerea înregistrării. După stergere, datele de utilizator ale clientului vor fi îndepărtate imediat din sistem; acest fapt nu va avea însă efect asupra păstrării datelor si documentelor legate de comenzile deja plasate, nu va avea ca rezultat stergerea acestor date. După îndepărtare, resetarea datelor nu va mai fi posibilă.

2.3.2. Răspunderea pentru mentinerea confidentialitătii datelor de acces ale utilizatorului (în special a parolei) revine exclusiv Clientului. În cazul în care Clientul află că o persoană tertă, neautorizată, poate avea acces la parola specificată de el la înregistrare, este obligat să îsi modifice neîntârziat parola , iar dacă se poate presupune că această tertă persoană abuzează în vreun mod de folosinta parolei, este obligat să notifice concomitent Furnizorului.

2.3.3. Clientul se obligă să actualizeze după caz datele cu caracter personal specificate la înregistrare, pentru ca acestea să fie actuale, complete si conforme cu realitatea.

  1. COMANDA

3.1. Caracteristicile si proprietătile esentiale ale mărfurilor de achizitionat, îndrumările privind utilizarea mărfurilor, pot fi consultate pe pagina de informatii a articolului respectiv de marfă, cu mentiunea că proprietătile efective, detaliate ale mărfii sunt cuprinse în instructiunile de utilizare anexate produsului. Se califică drept executare conformă cu contractul din partea Furnizorului dacă produsul are proprietăti mai favorabile, mai avantajoase decât cele din informarea furnizată pe site-ul web sau în instructiunile de utilizare. Dacă înainte de cumpărare aveti vreo întrebare în legătură cu produsul, serviciul nostru de relatii cu clientii are plăcerea de a vă sta la dispozitie. Anexăm produselor comercializate de noi instructiunile de utilizare ale produselor, acolo unde normele legale prevăd aceasta. În cazul în care nu primiti instructiunile de utilizare obligatorii împreună cu marfa, vă rugăm să notificati acest fapt imediat, înainte de începerea folosintei, către serviciul nostru post-vânzare, si vi le vom pune la dispozitie. În cazul în care aveti nevoie de informatii suplimentare fată de cele publicate pe site-ul web în legătură calitatea, proprietătile de bază, utilizarea sau utilizabilitatea oricărora dintre mărfurile aflate pe Site-ul web, vă rugăm să vă adresati serviciului nostru de relatii cu clientii, a cărui date de contact le găsiti la punctul 1.7.

3.2. Pretul este întotdeauna suma specificată lângă produsul ales, care deja contine taxa pe valoarea adăugată, dacă aceasta nu este separat marcată. Pretul produselor nu contine cheltuielile de livrare.

3.3.  Furnizorul îsi rezervă dreptul de a modifica preturile produselor care pot fi comandate de pe Site-ul web , cu mentiunea că modificarea intră în vigoare odată cu publicarea pe Site-ul web. Modificarea nu afectează nefavorabil pretul produselor deja comandate.

3.4. În cazul în care, în pofida diligentelor Furnizorului, pe suprafata Site-ului web apare un pret eronat, în special în cazul preturilor evident eronate, de ex. care diferă semnificativ de pretul cunoscut public sau estimat al produsului, sau al preturilor care apar, datorită unor erori de sistem, sub forma de "0" Ron sau "1" Ron, Furnizorul nu este obligat să livreze produsul la pretul eronat, ci poate oferi să îl livreze la pretul corect, iar Clientul, cunoscând acesta, are dreptul să îsi retragă intentia de achizitionare.

3.5.  Furnizorul va accepta comanda prin Site-ul său web numai de la Clienti înregistrati si numai dacă Clientul completează toate rubricile necesare plasării comenzii. (Dacă Clientul a completat vreuna din rubrici eronat sau cu lipsuri, va primi un mesaj de eroare de la Furnizorul.) Furnizorului nu îi revine nici o răspundere pentru întârzierile de livrare, respectiv alte probleme sau erori care provin din datele de comandă specificate eronat si/sau inexact de către Client.

Comanda plate fi plasată în magazinul online după înregistrare si logare, cu folosirea Cosului. Clientul poate pune produsele selectate în Cosul său, folosind butonul ”În cos”, aflat pe pagina care prezintă datele detaliate ale produsului respectiv, care apare după ce a dat clic pe produs. Consultarea sau modificarea continutului Cosului este posibilă după un clic pe icoana cos aflată în partea dreaptă a Site-ului web, unde se poate specifica cantitatea dorită a produselor, respectiv se poate sterge continutul Cosului (”Golirea Cosului”). Furnizorul se obligă să rezerve pentru Client produsul selectat pe o perioadă de 15 minute după punerea acestuia în cos. Aceasta este perioada de timp care stă la dispozitie în vederea finalizării comenzii. În cazul în care Clientul a finalizat continutul Cosului, va trebui să dea clic pe textul ”Pasul următor”, iar pe suprafata care va apare după aceasta, va trebui să se logheze sau să se înregistreze pe Site-ul web pentru a putea plasa comanda. După aceasta va putea selecta dintre modurile de preluare, respectiv va putea specifica datele de facturare si transport. Dacă ati specificat toate datele necesare si ati selectat si modul de preluare, dând clic pe butonul ”Pasul următor” puteti verifica datele comenzii înainte de plasarea comenzii, puteti modifica adresa de facturare si de livrare, puteti selecta modalitatea de plată si de transport, respectiv puteti adăuga mentiuni la comandă.

Plasarea comenzii, transmiterea ofertei va avea loc după ce ati dat clic pe textul ”Finalizarea comenzii”. Plasarea comenzii se efectuează deci dând clic pe butonul ”Finalizarea comenzii”, ceea ce creează obligatie de plată pentru Client.

3.6. Preturile produselor publicate pe Site sunt prezentate continând taxa pe valoarea adăugată si celelalte impozite (sumă brută).

Pretul specificat lângă produse nu contine cheltuielile de livrare. Nu se vor percepe însă cheltuieli separate pentru ambalare.

Preturile produselor sunt specificate în lei românesti (RON) calculat din forinti (HUF) curs zilnic.

3.7. După aparitia încăltămintelor în prima săptămână 1/ Customer este in vigoare! Comandarea mai multor cantităti aduce dupa sine stergerea tuturor perechilor de încăltăminte si comenzilor !
Suma produselor comandate si plătite cu card bancar se vor restitui.

3.8. La produsele apărute la Raffle nu se acordă nici o reducere de pret.

CORECTAREA DATELOR INTRODUSE ERONAT

4.1. În orice fază a comenzii si până la transmiterea comenzii către Furnizor, Clientul are posibilitatea de a corecta oricând în Magazinul web datele introduse eronat pe suprafata de comandă (de ex. dând clic pe textul ”sterg din cos”). În cazul în care Clientul nu finalizează comanda, continutul cosului se goleste automat după 15 minute.

  1. OBLIGAŢIA DE MENŢINERE A OFERTEI, CONFIRMARE

5.1.  Furnizorul va confirma neîntârziat Clientului, în cel mult 48 de ore, printr-un e-mail automat de confirmare, receptionarea ofertei (comenzii) transmise de Client, acest e-mail de confirmare va contine datele specificate de Client în cursul achizitiei sau înregistrării (de ex. informatiile de facturare si livrare), codul de identificare al comenzii, data comenzii, enumerarea elementelor apartinând produsului comandat, cantitatea si pretul produsului, cheltuielile de transport si suma finală de plată. Acest e-mail de confirmare exclusiv numai informează Clientul asupra faptului că Furnizorul a receptionat comanda sa.

5.2. Acest e-mail de confirmare se califică drept acceptarea de către Furnizor a ofertei făcute de Client, prin care între Furnizorul si Client se formează un contract valabil.

5.3. Clientul este exonerat de obligatia de mentinere a ofertei dacă nu primeste de la Furnizor neîntârziat, însă cel târziu în termen de 48 de ore, e-mailul de confirmare la comanda pe care a plasat-o.

5.4. Dacă Clientul a transmis deja comanda sa către Furnizorul si constată existenta unei erori în privinta datelor din e-mailul de confirmare, este obligat să notifice acest fapt către Furnizor în termen de 1 zi, sau poate efectua această notificare atunci când Furnizorul ia legătura cu el la telefon, în vederea evitării executării unor comenzi nedorite.

5.5. Comanda se califică drept contract încheiat pe cale electronică, aplicându-i se prevederile legii V din anul 2013 privind Codul Civil, respectiv ale legii CVIII din anul 2001 privind diversele probleme legate de serviciile de comert electronic, precum si de serviciile legate de comunitatea informatică. Contractul apartine domeniului de aplicare al Ordinului guvernamental 45/2014 (II.26.) privind regulile detaliate ale contractelor dintre consumatori si comercianti, si tine seama de prevederile Directivei 2011/83/UE a Parlamentului European si a Consiliului privind drepturile consumatorilor.

  1. CONDITII DE LIVRARE SI DE PLATĂ

6.1.  Furnizorul livrează la domiciliu gratuit marfa comandată si solicitată a fi livrată la domiciliu, prin intermediul unei firme de transport, dacă valoarea brută a comenzii respective depăseste suma de 350, - RON. În caz contrar prestatorul va percepe cheltuieli de transport în sumă de 16 RON brut. Furnizorul nu acceptă să facă livrare la domiciliu în nici un caz dacă valoarea cosului este mai mică de 40, - RON. În cazul în care comanda Clientului nu atinge valoarea de mai sus, pe Site-ul web functia livrare la domiciliu nu poate fi accesată. În cazul în care în cursul unei zile intră mai multe comenzi de la un Client, acestea vor fi luate în considerare separat din punct de vedere al valorii cosului, livrarea la domiciliu fiind gratuită numai pentru comenzile a căror valoare depăseste cea necesară pentru livrarea gratuită. În cazul în care, la plasarea celei de-a doua comenzi, Clientul notifică aceasta, si pe baza răspunsului Furnizorului mai există această posibilitate, Furnizorul poate uni comenzile, neexistând însă posibilitatea unirii ulterioare a coletelor care au fost deja expediate. Furnizorul îsi rezervă dreptul de a modifica taxa de livrare, cu mentiunea că modificarea intră în vigoare odată cu publicarea pe Site-ul web. Modificarea nu afectează pretul produselor deja comandate. Clientul se poate informa referitor la taxa actuală de livrare pe linkul acesta.

6.2. După executabilitatea comenzii, Furnizorul asigură Clientului posibilitatea de a alege termenul de livrare, care nu denotă un termen concret, ci serveste numai selectării unui interval aproximativ de livrare. Furnizorul nu este în măsură să se angajeze să execute livrarea la o anumită oră. Termenele de livrare specificate sub linkul Livrare la domiciliu de la rubrica de meniu Servicii a Site-ului web sunt numai termene orientative, termenul efectiv de livrare va fi comunicat în fiecare caz în confirmarea comenzii.

6.3. Furnizorul execută serviciile comandate pe Site-ul web la locatia specificată în confirmarea comenzii, transmisă Clientului prin e-mail.

6.4. Clientul are modalitate de plată numai prin ramburs.

6.5. Factura 1. Pentru confirmarea plătii clientului de către Furnizor de servicii, acesta va emite, după trimiterea comenzii, o factură electronică pe adresa email specificată de client. Acceptarea Termenilor si Conditiilor reprezintă acordul primirii facturii electronice. După acceptarea Termenilor si Conditiilor, clientul îsi dă acordul ca Furnizorul să-i emită factura electronică.
In conformitate cu cele de mai sus, prin plasarea comenzii, modificarea comenzii si prin acceptarea prezentului Termenilor si Conditiilor, clientul îsi dă acordul explicit pentru primirea facturii electronice emise de Furnizor, în conformitate cu reglementăile în vigoare, respectiv pentru descărcarea acesteia din meniul "Facturile mele" din contul Clientului sau din email-ul trimis de Furnizor în acest sens până la termenul stabilit pentru acest lucru. Factura electronică este disponibilă pe pagina Personală a clientului cel putin până la o data definită, conform legilor speciale (privind TVA si Contabilitatea).
Factura emisă de Furnizor este prevăzută, prin însărcinare primită din partea acestuia, Vision-Software Kft. cu marca temporală si semnătura electronică. Factura reprezintă document contabil, care este corespunzător în întregime pentru identificarea fiscală, conform reglementărilor privind Contabilitatea si TVA. Facturile emise pe cale electronică pe baza reglementărilor în vigoare, trebuie păstrate în format electronic. Factura originală electronică, ca document contabil emis pe cale electronică, confirmă în mod autentic existenta drepturilor si obligatiilor privind plata taxelor.
In baza acestora, Clientul care plasează comanda pe cale electronică si doreste să preia produsul prin livrare (transport la dominiciliu) va primi în toate cazurile factura electronică, conform celor de mai sus.
6.5. Factura 2. După transmiterea comenzii, în vederea certificării plătii, Furnizor, poate emite o factură către Client, pe care o va trimite împreună cu produsul livrat.

  1. DREPTUL DE RETRAGERE

Cele cuprinse la acest punct se aplică numai persoanelor fizice care actionează în afara activitătii lor comerciale, a afacerii, meseriei sau profesiei lor, care cumpără, comandă, primesc, folosesc, solicită marfă sau care sunt destinatari ai comunicărilor sau ofertelor comerciale legate de marfă (în continuare: ”Consumator”).

În cazul unui contract vizând vânzarea cumpărarea unui produs, Consumatorul are dreptul de a se retrage din contract, fără a preciza motivele, în termen de treizeci (30) de zile calculate

  1. de la data preluării produsului,

  2. în cazul livrării mai multor produse, de la preluarea ultimului produs livrat,

  3. în cazul produselor compuse din mai multe pozitii sau bucăti, de la preluarea ultimei pozitii sau bucăti,

  4. în cazul în care produsul trebuie livrat regulat, pe o perioadă determinată, de la data preluării primului serviciu de către Consumator sau persoana tertă, desemnată de acesta, diferită de transportator.

Consumatorul are dreptul de a-si exersa dreptul de retragere si în perioada dintre încheierea contractului si ziua preluării produsului.

Consumatorului nu îi revine dreptul de retragere

  • în cazul produselor second hand, dacă după predare consumatorul a îndepărtat eticheta/plomba si a început folosinta acestuia conform destinatiei.

  • Cutia pentru pantofi constituie în fiecare caz partea produsului, nu ambalaj. În cazul în care cutia este deteriorată, dreptul de retragere nu poate fi solicitat.

  • în cazul produselor ne-prefabricate, care au fost confectionate pe baza îndrumărilor consumatorului sau la cererea expresă a acestuia, sau în cazul produselor care au fost confectionate evident pentru persoana consumatorului.

  • în cazul produselor sigilate, care din motive legate de ocrotirea sănătătii sau igienă nu pot fi restituite după deschiderea ce urmează predării (chiloti, lenjerie, sosete).

7.1. PROCEDURA EXERSĂRII DREPTULUI DE RETRAGERE

7.1.1. Dacă Consumatorul doreste să îsi exerseze dreptul de retragere, poate semnaliza intentia sa de retragere către Furnizor exclusiv pe site-ul web, prin intermediul rubricii Meniul personal/Retragere si reclamatii privind calitatea, aflate în meniu. Consumatorul îsi exersează dreptul de retragere la termen, dacă transmite declaratia sa de retragere către Furnizor înainte de expirarea termenului specificat mai sus.

7.1.2. Sarcina dovedirii exersării dreptului de retragere în conformitate cu prevederile cuprinse la punctul 7 revine Consumatorului.

7.1.3. În ambele cazuri, Furnizorul va confirma neîntârziat prin e-mail receptionarea declaratiei de retragere a Consumatorului.

7.1.4. În cazul retragerii în scris, aceasta trebuie considerată ca fiind exersată în termen, dacă Consumatorul transmite declaratia sa în acest sens către Furnizor în termen de 30 de zile.

7.1.5. Furnizorul nu este în măsură să accepte sesizări prin postă sau telefon.

7.1.6. În cazul retragerii, Consumatorul este obligat să restituie produsul comandat fără întârziere nejustificată, însă cel târziu în termen de 14 zile de la comunicarea declaratiei de retragere, la adresa punctelor de livrare specificate mai jos. Punct de livrare/adresă postală: Rapcity Kft. 1073 Budapest, Kertész utca 24-28. Ungaria  / Telefon: +36 30 63 21 430

7.1.7. Termenul se consideră respectat, dacă Consumatorul expediază produsul prin postă (îl trimite prin postă sau îl predă curierului comandat de el) înaintea expirării termenului de 30 de zile.

7.1.8. Cheltuielile restituirii produsului către Furnizor vor fi suportate de Consumator.

7.1.9. Furnizorului nu este în măsură să preia coletele transmise cu plata la destinatar. În afara cheltuielilor restituirii produsului, Consumatorul nu va suporta nici un alt tip de cheltuieli în legătură cu retragerea.

7.1.10. Dacă Consumatorul se retrage din contract, prestatorul va rambursa neîntârziat, însă cel târziu în termen de 14 de zile de la preluarea declaratiei de retragere a Consumatorului, toate contraprestatiile executate de Consumator, inclusiv cheltuielile de transport (achitate pentru livrare), cu exceptia acelor cheltuieli suplimentare care au apărut datorită faptului că Consumatorul a ales o modalitate de transport diferită de modalitatea cea mai ieftină, uzuală, oferită de FurnizorFurnizorul poate amâna rambursarea până când receptionează produsul returnat.

7.1.11. Pentru rambursare, Furnizorul foloseste modalitatea de plată a transferului; datorită acestui mod de rambursare, Consumatorului nu îi revine nici o cheltuială suplimentară.

7.1.12. Consumatorul poate fi tras la răspundere pentru amortizarea produsului exclusiv în cazul în care aceasta se datorează folosirii produsului într-o măsură care depăseste măsura necesară constatării caracteristicilor, proprietătilor acestuia (aici este asimilat si ambalajul deteriorat).

7.1.13. În cazul contractelor vizând prestarea serviciilor, dacă Consumatorul îsi exersează dreptul de a rezilia contractul după începerea executării contractului, pe parcursul compensărilor reciproce acesta este obligat să ramburseze cheltuielile rezonabile ale Furnizorului.

7.1.14.  Furnizorul poate pretinde rambursarea amortizării produsului în măsura care depăseste măsura necesară constatării caracteristicilor, proprietătilor si functionării acestuia, respectiv a cheltuielilor sale rezonabile, dacă acesta a început executarea contractului de prestări servicii la solicitarea expresă a Consumatorului înaintea expirării termenului, si este exercitat dreptul de reziliere.

7.1.15. În cazul produselor sigilate, care din motive legate de ocrotirea sănătătii sau igienă nu pot fi restituite după deschiderea ce urmează predării (chiloti, lenjerie, sosete).

  1. GARANTIA

8.1. Garantia obligatorie

8.1.1. Conform Codului civil si O.G. 151/2003. (IX. 22.), Furnizorlui îi revine obligatia de a asigura garantie, care înseamnă că pe perioada de garantie acesta este exonerat de răspundere numai dacă dovedeste că defectiunea se datorează utilizării necorespunzătoare a produsului.

8.2.1. Perioada garantiei (termenul de garantie) începe cu executarea efectivă, deci cu predarea produsului către Client, sau, în cazul în care punerea în functiune este efectuată de Furnizor sau colaboratorul acestuia, cu ziua punerii în functiune. Se califică drept bunuri de consum de folosintă îndelungată produsele enumerate la anexa O.G. 151/2003. (IX.22.) privind garantia obligatorie la bunurile de consum de folosintă îndelungată, pentru care actul normativ prevede un termen de garantie obligatoriu de sase luni. Domeniul material de aplicare al ordinului se extinde numai asupra produselor noi, comercializate în cadrul contractelor încheiate cu consumatori pe teritoriul României, si care sunt enumerate la anexa ordinului.

Garantia nu se aplică defectiunii în cazul în care motivul acesteia a apărut după predarea produsului către Client, astfel, spre exemplu, dacă defectiunea a fost cauzată de

  • utilizare abuzivă, nerespectarea prevederilor cuprinse în instructiunile de utilizare,

  • depozitare incorectă, operare incorectă, deteriorare voită,

  • fenomene sau calamităti naturale.

În cazul defectiunilor cărora li se aplică garantia, Clientul:

  • în primul rând poate pretinde – la alegerea sa – reparare sau înlocuire, cu exceptia cazului în care onorarea pretentiei de garantie este imposibilă, sau ar cauza cheltuieli suplimentare disproportionate Furnizorului fată de executarea celeilalte pretentii de garantie, tinând seama de valoarea de produsului în stare perfectă, gravitatea încălcării obligatiilor contractuale si prejudiciul adus intereselor Clientului prin executarea acelei pretentii de garantie.

  • dacă Furnizorul nu acceptă să execute reparatia sau înlocuirea, neputând să onoreze această obligatie în timp util, ocrotind interesele Consumatorului, sau dacă interesul Clientului referitor la reparatie sau înlocuire s-a stins, Clientul poate pretinde – la alegerea sa – scăderea proportională a pretului, poate repara el însăsi defectiunea sau se poate îngriji el însăsi de repararea defectiunii pe cheltuiala Furnizorului, sau se poate retrage din contract. Retragerea nu poate fi exersată pentru o defectiune nesemnificativă.

Reparatia sau înlocuirea trebuie efectuate - tinând seama si de proprietătile produsului si destinatia acestuia stabilită de Client - în timp util, ocrotind interesele Clientului. Furnizorul trebuie să îsi dea străduinta să efectueze reparatia sau înlocuirea în cel mult cincisprezece zile.

Nu se ia în calcul în termenul de garantie acea perioadă a reparatiei, în care Clientul nu a putut folosi produsul conform destinatiei acestuia. În cazul reparării produsului sau a unei părti a acestuia, termenul de garantie începe de la început referitor la produsul (partea produsului) reparată, respectiv referitor la defectiunea care apare ca urmare a reparatiei.

8.1.3. Cheltuielile aferente onorării obligatiei de garantie rămân în sarcina Furnizorului.

8.1.4. Furnizorul este exonerat de obligatia de garantie numai dacă dovedeste că motivul defectiunii a apărut după executare. Min.15 zile examinare.

8.1.5. Clientul nu are însă dreptul de a formula concomitent, în paralel, pentru aceeasi defectiune, pretentii de tipul garantiei contra viciilor si garantie, respectiv de garantie de conformitate si garantie. Indiferent de limitările de mai sus, Clientului îi revin drepturile de garantie si independent de drepturile prevăzute la punctele 9.1 si 9.2.

8.1.6. Garantia nu afectează valorificarea drepturilor asigurate de normele legale Clientului, în special a drepturilor sale de garantie contra viciilor ascunse, garantie de conformitate si a drepturilor sale la daune.

8.1.7. În cazul aparitiei unui litigiu între Părti, pe care acestea nu îl pot rezolva pe cale amiabilă, Clientul are dreptul de a initia procedura Comitetului de conciliere, conform prevederilor punctului 12.2.

8.2. Garantie voluntară

8.1.2. Referitor la produsele comercializate de el, Furnizorul îsi asumă o garantie în cuantumul specificat pe Site-ul web si în descrierea Produsului, a cărui termen poate fi mai lung decât cel prevăzut de ordonanta guvernului. Furnizorul comunică termenul de garantie aplicabil produselor cel târziu la datele care figurează pe factura predată odată cu preluarea produsului de către Client. Garantia voluntară specificată la prezentul punct se aplică exclusiv contractelor încheiate între  Furnizorul si consumatorii determinati de Codul civil.

  1. GARANTIILE PENTRU CONFORMITATE SI VICII ASCUNSE

9.1. Garantia pentru vicii ascunse

9.1.1. În cazul executării necontractuale, Clientul poate formula împotriva Furnizorului pretentii privind garantia pentru vicii ascunse. În cazul contractelor încheiate cu consumatorii, Clientul îsi poate exersa dreptul privind garantia pentru vicii ascunse înăuntrul termenului de prescriptie de 2 ani de la preluare, referitor la acele vicii ale produsului, care existau deja la momentul predării acestuia. După expirarea termenului de prescriptie de doi ani, Clientul nu îsi poate exersa drepturile de garantie pentru vicii ascunse.  

9.1.2. În cazul contractelor încheiate cu persoane care nu se califică drept consumatori, persoana îndreptătită îsi poate exersa dreptul privind garantia pentru vicii ascunse înăuntrul termenului de prescriptie de 1 an de la preluare.

9.1.3. Clientul poate pretinde – la alegerea sa – reparare sau înlocuire, cu exceptia cazului în care onorarea pretentiei alese de Client este imposibilă, sau ar cauza cheltuieli suplimentare disproportionate Furnizorului fată de executarea celeilalte pretentii de garantie. Dacă Clientul nu a solicitat, respectiv nu a putut să solicite repararea sau înlocuirea, atunci poate pretinde scăderea proportională a contraprestatiei, poate repara Clientul însusi defectiunea sau se poate îngriji de repararea defectiunii pe cheltuiala Furnizorului, sau - ca ultimă măsură - se poate si retrage din contract. Retragerea nu poate fi exersată pentru o defectiune nesemnificativă.

9.1.4. Clientul are dreptul să treacă de la un drept asigurat de garantia pentru vicii ascunse la altul, fiind însă obligat să suporte cheltuielile acestei treceri, cu exceptia cazului în care aceasta a fost justificată sau motivul trecerii a fost cauzat de Furnizorul.

9.1.5. Clientul este obligat să comunice Furnizorului defectiunea neîntârziat după descoperirea acesteia, însă cel târziu în termen de două luni de la descoperire. 

9.1.6. Clientul poate valorifica pretentiile sale privind garantia pentru vicii ascunse în mod direct, împotriva Furnizorului.

9.1.7. Înăuntrul termenului de sase luni de la executarea contractului, valorificarea pretentiei de garantie pentru vicii ascunse nu are altă conditie în afara comunicării defectiunii, în cazul în care Clientul dovedeste că a achizitionat produsul de la Furnizor (cu prezentarea facturii sau a copiei acesteia). În asemenea cazuri
Furnizorul este exonerat de obligatia de garantie numai în situatia în care răstoarnă această prezumtie, adică dovedeste că defectiunea produsului a apărut după predarea acestuia către Client. În cazul în care Furnizorul poate dovedi că motivul defectiunii a apărut dintr-un motiv imputabil Clientului, nu este obligat să dea curs pretentiei de garantie a Clientului. După expirarea termenului de sase luni de la executare deja Clientul este cel căruia îi revine sarcina de a dovedi că defectiunea pe care a depistat-o a existat deja si la momentul executării.

9.1.8. În cazul în care Clientul îsi valorifică pretentiile de garantie referitor la o parte a produsului care poate fi separată de produs - în ceea ce priveste defectiunea remarcată - pretentia de garantie nu se califică drept valorificată referitor la celelalte părti ale acestui produs.

9.2. Garantia de conformitate

9.2.1. În cazul defectiunii produsului (bunului mobil) Clientul care se califică drept consumator poate valorifica – la alegerea sa – drepturile privind garantia pentru vicii ascunse, prevăzute la punctul 9.1. sau poate formula pretentii privind garantia de conformitate.  

9.2.2. Clientul nu are însă dreptul de a formula concomitent, în paralel, pentru aceeasi defectiune, pretentii de tipul garantiei contra viciilor si garantiei de conformitate. În cazul valorificării cu succes a pretentiilor privind garantia de conformitate, Clientul îsi poate însă formula pretentiile de garantie pentru vicii ascunse referitoare la produsul înlocuit, respectiv la partea reparată, fată de producător.

9.2.3. Ca pretentii privind garantia de conformitate Clientul poate însă solicita exclusiv repararea sau înlocuirea produsului defectuos. La valorificarea pretentiilor privind garantia de conformitate, Clientul trebuie să dovedească defectiunea produsului.

9.2.4. Un produs se califică drept defectuos, dacă nu este conform cu cerintele de calitate în vigoare la comercializarea lui, sau dacă nu dispune de proprietătile specificate în descrierea produsului asigurată de producător.

9.2.5. Clientul îsi poate valorifica pretentiile privind garantia de conformitate în termen de doi ani de la comercializarea produsului de către producător. La expirarea acestui termen îsi pierde acest drept. După descoperirea defectiunii, Clientul este obligat să o comunice neîntârziat producătorului. Defectiunea comunicată în termen de două luni de la descoperirea defectiunii trebuie considerată ca fiind comunicată la timp. Consumatorul răspunde pentru daunele provenite din comunicarea cu întârziere. 

9.2.6. Clientul îsi poate valorifica pretentiile privind garantia de conformitate fată de producătorul sau distribuitorul bunului mobil. 

9.2.7. Conform Codului Civil, fabricantul si distribuitorul produsului se califică drept producător.

9.2.8. Producătorul si distribuitorul sunt exonerati de obligatia privind garantia de conformitate exclusiv dacă pot dovedi că:

  • nu a fabricat, respectiv comercializat produsul în cadrul activitătii sale de economice, sau

  • defectiunea nu putea fi sesizată la momentul comercializării pe baza cunostintelor actuale ale stiintei si tehnicii sau

  • Defectiunea produsului provine din aplicarea unei norme legale sau prevederilor cu caracter obligatoriu ale unei autorităti.

9.2.9. Pentru exonerare, este suficient ca producătorul si distribuitorul să dovedească unul din motive.

  1. RĂSPUNDEREA

10.1. Informatiile aflate pe Site-ul web au fost publicate cu bună credintă, însă servesc exclusiv scopuri informative, Furnizorul neasumându-si răspunderea pentru corectitudinea sau integritatea informatiilor.

10.2. Clientul va folosi Site-ul web exclusiv pe răspundere proprie, si acceptă că Furnizorul nu îsi asumă răspunderea pentru daunele patrimoniale si nepatrimoniale apărute pe parcursul utilizării acestuia, cu exceptia răspunderii pentru încălcarea obligatiilor contractuale cu intentie, din culpă gravă, sau prin infractiuni, sau cu vătămarea vietii, integritătii corporale sau sănătătii.

10.3. Furnizorul declină orice răspundere pentru comportamentul etalat de utilizatorii Site-ului web. Clientul este integral si exclusiv răspunzător pentru propria conduită, în asemenea cazuri Furnizorul va coopera total cu autoritătile în vederea identificării faptelor ilicite.

10.4. Paginile serviciilor pot contine puncte de conexiune (linkuri) care pot duce pe paginile altor furnizori. Furnizorul nu îsi asumă răspunderea pentru practicile de protectia datelor si alte activităti ale acestor furnizori.

10.5. Furnizorul este îndreptătit, însă nu si obligat să verifice continutul eventual publicat de Clienti pe parcursul utilizării Site-ului web, iar în privinta continutului publicat Furnizorul este îndreptătit, însă nu si obligat să cerceteze semnele care indică activităti ilicite.

10.6. Datorită caracterului global al Internetului, Clientul acceptă că, în decursul utilizării Site-ului web va proceda tinând seama si de prevederile normelor legale nationale. În cazul în care orice activitate legată de utilizarea Site-ului web este interzisă în statul Clientului, pentru utilizare va răspunde exclusiv Clientul.

10.7. În cazul în care Clientul sesizează continut contestabil pe Site-ul web, va trebui să sesizeze acest fapt neîntârziat către Furnizorul. În cazul în care, pe parcursul procedurii sale cu bună credintă, Furnizorul consideră că sesizarea este întemeiată, are dreptul de a sterge sau modifica neîntârziat informatia.

  1. DREPTURI DE AUTOR

11.1. Site-ul web este protejat de dreptul de autor. Furnizorul este beneficiarul respectiv utilizatorul îndreptătit al întregului continut prezentat pe Site-ul web, respectiv în decursul prestării serviciilor care pot fi accesate prin Site-ul web: a tuturor operelor protejate de dreptul de autor, respectiv a altor creatii intelectuale (inclusiv a tuturor operelor grafice si altor materiale, a layout-ului si structurii Site-ului web, a solutiilor software si de alt tip utilizate, a ideilor si realizării acestora).

11.2. Salvarea pe purtător de date fizic sau de alt tip, respectiv listarea continutului Site-ului web sau a unor părti a acestuia, este autorizată numai în cazul utilizării în scopuri personale sau cu acordul prealabil, scris al Furnizorului. Utilizarea care depăseste utilizarea în scopuri personale - de exemplu: stocarea în baze de date, transmiterea, publicarea sau facilitarea descărcării, comercializarea - este posibilă exclusiv cu acordul prealabil, scris al Furnizorului.

11.3. În afara drepturilor expres determinate în prezentele CCG, înregistrarea, utilizarea Site-ului web, respectiv nici una din prevederile CCG nu conferă Clientului dreptul de a folosi sau exploata vreuna din denumirile comerciale sau mărcilor care figurează pe suprafata Site-ului web. În afara afisării datorate utilizării reglementare a Site-ului web, a multiplicării provizorii, necesare acesteia, respectiv a efectuării de copii în scopuri personale, aceste creatii intelectuale nu pot fi utilizate sau exploatate sub nici o formă fără acordul prealabil, scris al Furnizorului.

  1. POSIBILITĂTI DE EXERCITARE A DREPTURILOR

12.1. Solutionarea plângerilor

Clientul va putea înainta contestatiile sale de consumator, referitoare la produs sau activitatea Furnizorului folosind următoarele date de contact:

Serviciul de relatii cu clientii (Serviciul pentru clienti):

Clientul va putea înainta contestatiile sale de consumator, referitoare la produs sau activitate, folosind datele de contact de la punctul 12.1.

 Furnizorul este obligat să examineze plângerea scrisă în termen de treizeci de zile de la receptionare si a răspunde pe meritul acesteia, respectiv a lua măsuri pentru ca răspunsul să fie primit de Client. Dacă
Furnizorul respinge plângerea, are obligatia de a-si motiva pozitia în răspunsul dat pe merit, referitor la respingere.

Furnizorul este obligat să păstreze procesul verbal întocmit referitor la plângere si copia răspunsului pe o perioadă de cinci ani.

Furnizorul primeste contestatiile introduse de Client la datele de contact directe, specificate la punctul 12.1.

12.2. Alte posibilităti de exercitare a drepturilor

În cazul unui litigiu transfrontalier de consumator, provenit dintr-un contract de vânzare-cumpărare încheiat online, consumatorii pot solutiona litigiile lor transfrontaliere, legate de achizitiile online, pe cale electronică, pe cale unei plângeri electronice, introduse prin platforma online accesibilă la linkul următor.

În acest scop, nu este altceva de făcut, decât pentru consumator să se înregistreze pe platforma online accesibilă la linkul  de mai sus, să completeze fără lipsuri o cerere, apoi să o transmită pe cale electronică, prin platformă, către Comitetul de conciliere. Astfel consumatorii îsi pot exercita drepturile usor, în pofida distantelor.

  1. ALTE DISPOZITII

13.1. Magazinul web rapcity.ro este un sistem informatic pe bază de ASP.NET, cu grad de securitate corespunzător, a cărui utilizare nu implică riscuri, însă vă recomandăm să luati următoarele măsuri de precautie: folositi software de protectie antivirus si anti-spyware cu bază de date actualizată, instalati actualizările sistemului de operare. Achizitionarea de pe site-ul web implică din partea Clientului cunoasterea limitărilor tehnice si tehnologice ale Internetului si acceptiunea posibilitătilor de eroare aferente tehnologiei.

13.2. În magazinele sale si magazinul online, Furnizorul va onora numai comenzi referitoare la cantităti folosite în gospodărie.

13.3. Furnizorul are dreptul oricând de a modifica unilateral conditiile prezentelor CCG. Furnizorul va informa clientii asupra modificărilor pe calea suprafetei Site-ului web. În urma modificărilor, conditia utilizării Site-ului web este ca Clientul să accepte acestea în mod expres, prin Site-ul web, în modul specificat acolo.


Pentru descărcarea Conditiilor Contractuale Generale în format pdf dă clic aici!

Budapesta, la 30.09.2019